martes, 21 de abril de 2015

L'alternança fecunda el sòl de la democràcia (W.Churchill)

Ara que diguem-ne ja és públic que formaré part del gran equip que forma la candidatura d'ERC-MES a les eleccions municipals de Terrassa i que encapçala l'Isaac Albert com a candidat a l'alcaldia, és habitual que el tema surti a les converses amb, amics, coneguts i saludats.

En aquestes converses del tot informals intento fer sempre la falca per recordar-los que la llista d'ERC és la millor amb diferència de les que es presenten, però de pas intento comentar alguns temes diguem-ne d'actualitat, la licitació del Districte Jove, la gestió de l'aigua, la mala gestió del servei d'escombraries, entre d'altres... la opinió més habitual és la del "no sap/no contesta" o la de "passo de la política". Potser tinc amics i amigues amb poc interès per la seva ciutat, o potser tinc amics, coneguts i saludats com la gran majoria de la ciutat, amb un alt grau de desconeixement de la política en general i de la política local en particular. Situació que per algú que es defineix com a republicà i defensor d'una ciutadania activa i participativa com jo, he de dir que em sap greu.

Un tema però que a NINGÚ dels qui he parlat se li escapa, i quan escric NINGÚ en majúscules, ho faig i ho dic amb tota la contundència que el lector pugui imaginar, perquè la crua realitat és que TOTHOM em fa una al·lusió velada o directe a la corrupció política, estil "demana't urbanisme", "ja farem negocis", "ostres quines comissions t'enduràs...".

Em produeix fàstic, m'explico i seré gràfic... (aviso)

Fa quasi 8 anys que milito a ERC i a les JERC de Terrassa, faig política perquè m'estimo la meva ciutat i la seva gent i m'agrada la política perquè és la única eina que tenim el poble per canviar la realitat. M'apassiona fer-ne, seguir-la i em desperta la necessitat de dedicar-m'hi cada cop més i millor. Especialment en un moment com aquest, en plena #primaveraRepublicana a menys de 6 mesos per unes eleccions plebiscitàries que han de dur la futura República Catalana, en un moment on la ciutat de Terrassa pot després de 36 anys acabar amb el domini absolut del PSC i donar pas a una nova època de creixement, de renovació i de projecció al món, com a centre tecnològic i industrial de la Europa del Sud.
Per mi i per totes les persones que formem la llista electoral, el nostre compromís amb la ciutat arriba al punt de posar el nostre futur a disposició de la ciutat, la meva carrera professional com a enginyer depèn del que el 24 de Maig decideixi la ciutadania de Terrassa i ho faig per convicció, perquè com deia, m'apassiona.

Fent un símil és com si estigués a un bon restaurant menjant-me un excel·lent postre, per exemple un gelat de vainilla acompanyant un coulant de xocolata amb el cor desfet i notar com el contrast entre la xocolata desfeta i el gelat de vainilla em provoca aquella exquisida sensació de menjar mentre el cervell fa connexions neuronals a un ritme semblant al de l'orgasme. I de sobte sense venir a "cuentu" algú et parli de la corrupció política i et provoqui un "reflux" d'aquells fastigosos que pràcticament mareja.. i espatlli el meu fins al moment, preciós àpat.

Aquesta és la sensació que tinc quan parlant de política, algú parla de la corrupció política com si fos el més normal del món... que dóna per fet que TOTS els polítics volen robar i no troben cap més explicació per la qual algú podria dedicar esforços i mal de caps a canvi d'un sou, inestabilitat laboral, exposició pública i pèrdua de l'anonimat.

Se'n diu vocació de servei i és bastant més habitual del que la gent es pugui pensar, de fet tots els membres de la llista d'ERC-MES a Terrassa hem signat un codi ètic, on ens comprometem a no acceptar cap tipus de comissió, tractes de favor, que ens beneficiïn a nosaltres mateixos o al partit en contra de l'interès comú. Ho anoto per si algú no ho sabia, però si coneixeu a la gent de la nostra llista, creieu-me que el compromís per una gestió neta de tractes de favor i d'ajudes sota la taula va molt més enllà d'un senzill codi ètic.

Al meu entendre quan et guanyes la vida dignament fora de la política i fas de la política el teu hobby, cap més objectiu que l'interès públic guia les teves decisions.

Salut i República!

Nota mental: No escriguis articles després de trobar-te amb "el negre" per alguna raó l'exemple t'ha quedat desagradable...

No hay comentarios: