lunes, 2 de febrero de 2009

René Magritte - the son of man

Un vespre d'aquests d'estudi, tancat a la biblioteca central de Terrassa, vaig adonar-me que cada cop hi havia més ordinadors de la marca Apple, personalment em fa il·lusió, perquè és d'aquelles coses que t'hi sent partícip, com més siguem, més fàcil serà viure amb un Mac, en aquest univers de Windows. Com que no vull caure en l'etern debat sobre quin sistema operatiu és millor, tanco el tema.

No sé per què, potser degut a l'esforç mental que suposa estudiar segons què... i a les conseqüents anades d'olla que això provoca, em va venir al cap, una imatge. Era la imatge d'un quadre, que havía vist a la ESO, en les classes d'història de l'art. En concret era un retrat amb una poma a la cara. Recordo que aquell quadre em va impressionar, tot i que no li trobo gaire sentit... (segur que en té..).

Aleshores, vaig pensar que potser podria fer d'alguna forma un disseny on el retrat aquell el pogués enganxar a l'ordinador deixant buit l'espai per la poma que tots els Apple porten.

Vaig posar-me a buscar a internet el nom de l'artista i el nom del quadre... per l'estil de pintura era evident que era de 1800 endavant... impressionisme o algo així (sóc un total incult en el tema, però algo sé distingir) Total que a base de molt buscar pel google "images" vaig trobar el quadre... i vet aquí una de freda i una de calenta, la bona és que havia trobat el quadre, la dolenta que no era el primer que havia tingut la idea... de fet si ho busqueu vosaltres mateixos podreu trobar una foto d'un altre apple amb el mateix disseny. (aquí sota, el meu)


Un cop acabats els examens vaig anar (ahir) al taller del meu cosí que és rotulista (negoci familiar) i allà a base de buscar al google, el disseny, i retocar-lo una mica, tot fou bufar i fer ampolles... (el color verd, és el corporatiu del blog! jejej, jal canviaré de tan n tan)

El resultat podeu veure'l a les fotus... valoreu vosaltres mateixos.

5 comentarios:

5oktubre dijo...

"Ceci n'est pas une pomme"

"My painting is visible images which conceal nothing; they evoke mystery and, indeed, when one sees one of my pictures, one asks oneself this simple question 'What does that mean'? It does not mean anything, because mystery means nothing either, it is unknowable."

René Magritte


Atent, atent, Edu!

Ja ha sortit la convocatòria del PVI.

Molt bo, Magritte!

Salut!

Eduard González dijo...

jeje, merci!! Quin home aquest Magritte...
Lo del PVI, ja ho sé, ja!! ja estic preparant papers:P:P!!

Salut!

Anónimo dijo...

Simplement brillant edu!

AS dijo...

És el problema del món globalitzat i concretament del google Images, que quan creus que t'has fet amb una idea brillant, a poc que regiris, ja n'hi haurà 400 que ho hauran fet abans.

Bé, sempre et queda el consol de que la idea és molt bona de per sí. I a la resta del món, que el bombin.

Salut

Anónimo dijo...

Has vist la pel·lícula "El secret de Thomas Crown"? Els que la van fer també es van inspirar amb aquest quadre.

Ara he vist un trosset del que et passa quan estudies i se te'n va l'olla, doncs bé, t'haig de dir que no ets l'únic que li passa (a mi també i no només estudiant). El resultat són aquestes coses rares que a vegades escric, tot i que lu del facebook és, per una banda, dels "Manel" i, per l'altre, de l'Andy Warhol.

Ens veiem!